Facebook i Twitter štete pismenosti djece

Više od polovine britanskih ravnatelja smatra kako tisuće učenika ostaju nepismenima i bez razumijevanja gramatike. Među glavnim krivcima za takvo što su, navode ravnatelji, društvene mreže poput Facebooka i Twittera, na kojima djeca pišu u skraćenim oblicima ili se oslanjaju na integriranu provjeru pravopisa. Smatraju i kako mnogo roditelja takve djece ne čini ništa kako bi poboljšalo“ključno znanje”.
Istraživanje na čak 214 ravnatelja srednjih škola diljem Britanije koje je uradio časopis za škole Bookedpokazalo je značajnu dozu zabrinutosti za pismenost djece. Mnogi od njih smatraju da mladima društvene mreže odvlače pažnju s knjiga u do sad neviđenim razmjerima. Glava časopisa Booked, Tsol Keoshgerian je povodom objave rezultata istraživanja rekao kako je u pitanju zabrinjavajući prikaz standarda pismenosti. “Čini se kako (istraživanje) potvrđuje da veliki porast u korištenju društvenih medija kod mladih ima veliki utjecaj na vještine pisanja, a roditelji tu čine vrlo malo – ili ništa”, dodao je Keoshgerian.
Možda i više nego u školama, šefovi kompanija kod kojih mladi traže zaposlenje po završetku školovanja primjećuju opću nepismenost. Daily Mail navodi jedan od primjera životopisa iz istraživanja:“I wont to work wiv you’re company.”
Neki od kandidata su svoje prijave za posao završavali s neprimjerenim ‘pusama’ i oznakama za koje se vjeruje da su pokupili s društvenih mreža. Prema izvješću OECD-a (Organisation for Economic Co-operation and Development), Engleska je jedina razvijena zemlja u kojoj djeca bivaju gora u čitanju i matematici od svojih djedova i baka.