Uskoro stiže novo zahlađenje! Znate li razliku između pogona na 4 kotača i pogona na sve kotače?

Možda se ne snalazite među pojmovima koji se odnose na 4×4 pogon, kao što su AWD, 4WD, Quattro, ALLGRIP, ALL4 i 4Motio, ali svi se zapravo odnose na dvije različite vrste pogona

AWD (pogon na sve kotače)

Automobili koji spadaju u kategoriju AWD su u stalnom pogonu na 4 kotača, a to znači da su sva četiri kotača pokretana 100% vremena vožnje. Ovo je osobito korisno ako se vozač vozi po neravnom, off-road terenu.

4WD (pogon na 4 kotača)

Automobili s pogonom na 4 kotača provode većinu vremena vozeći kao automobil s pogonom na 2 kotača, osim ako se ne ukaže potreba. S ovom vrstom sustava, pogon na 4 kotača se ne uključuje sve dok ne detektira proklizavanje na jednom od dva kotača koji pokreću automobil, čime se automobilu omogućuje prianjanje i stabilnost. Među najpoznatijima je Suzukijeva Vitara ALLGRIP.

Je li AWD isto što i 4WD?

Ne. Iako su AWD i 4WD sustavi za slanje snage s motora na sva četiri kotača, način na koji rade i njihova namjena su totalno različiti.

Je li pogon na 4WD bolji za zimske uvjete? 

Da, obzirom da AWD pogonski sustav nema dvije mogućnosti prijenosa brzine. Imajući ovu značajku 4WD smatra se superiorniji AWD-u.

Trebam li uključiti kontrolu proklizavanja u snijegu?

Važno je držati kontrolu proklizavanja uključenom 99% vremena dok vozite. Međutim, postoje neki slučajevi u kojima sigurnosna značajka može učiniti više štete nego koristi. Na primjer, bolje je držati ga isključenim ako zapnete u blatu, pijesku ili čak snijegu.

Usporedni test dva modela

Potpuno iznenađenje priuštila je legendarna Suzukijeva Vitara ALLGRIP na jednom usporednom testu 4×4 pogona, gdje je „razvalila“ puno skuplji SUV njemačke marke (kojeg nismo dobili dozvolu spomenuti, iako se članak vrlo lako nađe na Googlu). U testu na valjcima „Nijemac“ se muči, ali s isključenim ESP-om ipak uspijeva proći test uključujući i 1-kotač. Na koncu odradi posao, ali japanski ALLGRIP ipak to radi puno bolje, čak i u automatskom načinu rada.

Ne treba zaboraviti da je Vitara puno povoljniji automobil i dobro opremljen, dok s njemačkim SUV-om većina te iste opreme ide u u dodatnu opremu, koju ćete naravno dodatno i platiti. Vitara nema možda premium osjećaj, ali ima svu uobičajenu i modernu opremu, što ga na kraju čini puno boljom vrijednošću za vaš novac. Uostalom, zato i odavno nosi titulu bestbuy u svojoj kategoriji!

Četiri različita vozačka načina rada pogona

Četiri različita vozačka načina rada pogona Odaberite različite načine vožnje s pogonom na sva četiri kotača između zadanih programa – Auto, Sport, Snow i Lock – pomoću jednostavnog stisni-i-okreni prekidača na središnjoj konzoli. Višenamjenski zaslon u boji, u središtu ploče s instrumentima, obavijestit će vas o trenutnom načinu rada ALLGRIP pogona, a vama neće biti potrebne nikakve posebne tehnike vožnje.

Auto način rada

Prioritet programa je štedljivost u tipičnim svakodnevnim vozačkim uvjetima, gdje se pogon automatski prebacuje u 4WD kada se otkrije proklizavanje.

Sport način rada

Poboljšava vožnju u zavojima, dodajući više momenta na stražnje kotače, pritom osiguravajući bolji odaziv motora, čime optimizira karakteristike motora i pogona.

Snow način rada

Stabilnost je maksimizirana intervencijom kontrole proklizavanja i trajnom raspodjelom okretnog momenta 50/50 između prednjih i stražnjih kotača. To olakšava vožnju kroz snijeg, neasfaltirane ili druge skliske površine.

Lock način rada

Za izvlačenje vozila iz dubokog snijega, blata ili pijeska sustav razdjeljuje više okretnog momenta na stražnje kotače, odnosno tamo gdje ga treba. Pritom su ESP sustav i druge nadzorne tehnologije optimizirane kako bi se u Snow način rada moglo prebaciti bez zaustavljanja automobila. Lock način rada automatski se prebacuje na Snow način rada pri brzinama iznad 60 km/h.

Usporedni test dva modela

Potpuno iznenađenje priuštila je legendarna Suzukijeva Vitara ALLGRIP na jednom usporednom testu 4×4 pogona, gdje je „razvalila“ puno skuplji SUV njemačke marke (kojeg nismo dobili dozvolu spomenuti, iako se članak vrlo lako nađe na Googlu). U testu na valjcima „Nijemac“ se muči, ali s isključenim ESP-om ipak uspijeva proći test uključujući i 1-kotač. Na koncu odradi posao, ali japanski ALLGRIP ipak to radi puno bolje, čak i u automatskom načinu rada.

Ne treba zaboraviti da je Vitara puno povoljniji automobil i dobro opremljen, dok s njemačkim SUV-om većina te iste opreme ide u u dodatnu opremu, koju ćete naravno dodatno i platiti. Vitara nema možda premium osjećaj, ali ima svu uobičajenu i modernu opremu, što ga na kraju čini puno boljom vrijednošću za vaš novac. Uostalom, zato i odavno nosi titulu bestbuy u svojoj kategoriji, a naručiti je možete uz brzu isporuku kod našeg lokalnog zastupnika, auto kuću ATT Suzuki.

Možda vas zanimaju i ove priče
Kažite što mislite o ovoj temi
Loading...